Øyvind Michael Olsen etablerte Doxacom i 2011. Han bistår våre fleste kunder med sin spesialkompetanse og erfaring innen PR – og bekler rollene fra strategisk rådgiver til skribent.
Han har siden 1995 jobbet med omdømme- og merkevarebygging, samt strategi- og forretningsutvikling for virksomheter innen havbaserte næringer. I Doxacom jobber han blant annet med strategiprosesser, posisjonering og merkevarebygging, politiske beslutningsprosesser, forsknings- og utviklingsprosesser, utvikling av havnæringenes vertskapsattraktivitet og employer branding.
Før han startet Doxacom var Øyvind kommunikasjonsdirektør i børsnoterte ODIM og informasjonssjef i Ulsteinkonsernet. Han er utdannet innen PR, kommunikasjon og media ved Høgskulen i Volda, administrasjon og ledelse ved Møre og Romsdal fiskeritekniske høgskole (nå NTNU i Ålesund) og filmkunnskap ved Høgskolen i Lillehammer (nå Høgskolen i Innlandet).
Øyvind er opptatt av at kundene skal opptre og fremstå tydelig, konsistent og slagkraftig.
Utenom jobb liker han å tilbringe tid på hytta på Strandafjellet sammen med familie og venner, enten det er foran peisen en sen fredagskveld, i skibakken, eller på favorittstien opp til Lievarden høyt over Sunnylvsfjorden.